Sömnlös natt

Nu har Tillan precis ett sig iväg till sitt nya jobb. Hon fick lite instruktioner via mail igår om vad hon ska säga i telefon och så. Hon var inte måttligt nervös! Sov knappt nånting i natt och höll mej vaken med! Hehe, den enas nervositet är den andras sömnlöshet? =)

Hoppas allt går bra för henne i alla fall. Själv ska jag inte iväg förrens två på arbetsintervju eller introduktion eller nått. Ska ta LUAS från st Stephens Green (kan ta en närmre men bättra att gå dit jag hittar) till Stillorgan, hur ska det gå? Får se om ja hamnar rätt =p Vet inte vad jag ska göra till dess, fortsätter nog o letar lägenhet. Ska ringa om ett rum nu snart men tror det är lite för tidigt att ringa vid halv 9.

Tillan o jag har sån hemlängtan båda två, saknar till och med Värnamo o Rydaholm, inte bara folket i "städerna".  Vi har kommit fram till att vi nog inte är den äventyrliga typen. Men vi ska klara det här. Det kommer nog bli bättre när vi kommit igång med jobben och har nånstans att bo.

Fint vänder idag, som vanligt. Håller det i sig tar jag nog min bok och beger mig till St Stephens Green Park och sätter mej där och läser lite. Trisst o bara vara "hemma". Får ta o köpa tidningen med och kolla annonsdelen.

Ha det bra alla där hemma! <3

Kommentarer
Postat av: Ewe

Bilder bilder bilder, ME WANT!! :D come ooon :P

2007-09-17 @ 10:34:04
Postat av: Stefan

Vad var det du sa om att du inte skulle våga åka till Australien som jag gjorde? låter som ni har det minst lika krångligt och komplisserat inneboende hos familj och receptionsjobb låter riktigt svårt, behöver man inte flytande engelska för det? det har man ju inte direkt kanske kommer men ändå. aja lycka till med boende och arbete.. bostad är inte lätt, lika svårt där som här förmodligen.. Vandrarhem blev det för mig, vet inte hur bra sådana det finns i dublin. hmm, sa lycka till lite tidigt kanske menmen hej då och ha det bra.

2007-09-17 @ 12:46:57
Postat av: Malin

ni klarar dedäär =)

2007-09-18 @ 17:39:39
Postat av: milian

Som alla andra ber om här, så vill även jag ha lite bilder o roa mig med :D så man får se hur ni har det där borta.. hoppas ni trivs bra. kram!

2007-09-18 @ 22:15:24
URL: http://www.nogg.se/milian
Postat av: sofie Andersson

Fy va kul att läsa er blogg måste jag säga. spännande spännande. om ni inte var av den äventyrliga sorten när ni reste så är ni det nu iaf:]
Lycka till med allt! det verkar som det mesta
löser sig tycker jag.
Ha det bra! Och njut innan allt är över!:]
God bless:]

2007-09-19 @ 21:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0