Snart helg

Snart har vi jobbat en hel vecka... de går bra för oss båda även om vissa språksvårtigheter kan uppstå =).


Matilda om sitt jobb:
Första dagen = nervositet. Haha så nervös att benen var mjukare än spaghetti. Men de på jobbet är mycket trevliga och hjälpsamma. Jag sätter in papper i pärmar. Organiserar bland kataloger. Svarar i telefon när andan faller på. (inte särskilt ofta som den gör de dock =) De är oftast fyra andra som är där, men de är några andra oxå å de har jag inte koll på var de heter å var de finns. Kanske är fantsipersoner vem vet hehehe. eller kanske de är olika pärmar som kallas så. vem vet =). Jag dricker mycket te och vatten, så mamma du behöver inte oroa dej för att jag lider av vätskebrist.

Amanda om sitt jobb:
Mitt jobb ligger ju lite utanför stan. Härifrån tar det 20 minuter att gå in till Harcourt, därifrån tar det ytterligare 20 minuter med snabbtåget. Jag gör ungefär samma saker som Tillan. Sätter in pappren i mappar och pärmar och skriver in saker i datorn. Dricker inte te lika ofta som hon dock! Det är ganska många som springer ut och in på kontoret på Sissling. Men för det mesta är det fyra andra som är där. Vee som är flummig och säger "I'm gonna kill you" till massa människor. Sue som svär som en borstbindare (?), Janice som är lugn och snäll och en äldre dam med ett konstigt namn, hon är mysig. Det är ett rörigt kontor med kartonger och pappren överallt. De ropar och har sig. Kul =)

Vi hade vissa planer på att besöka ett twin rum, men när vi kom till lägenheten var de inte hemma. Så vi fick ringa och vi ska träffa dem vid klockan 21.30 istället. Hoppas de är något sevärt, annars blir manda arg för hon vill sova vid det laget =).

Ta hand om er.

Amandus o Matildus


Kommentarer
Postat av: Ewe

Olaga hot :O hallå bilder sa jag :'(

2007-09-21 @ 17:02:28
Postat av: M&P

Finfin blogg! Hoppas det löser sig med rum, nu. Jasså, ni är inte "den äventyrliga typen". Skulle varit roligt att höra den konversationen!

2007-09-21 @ 21:23:04
Postat av: Sonny

Hej på er! Trevligt att upptäcka att ni också lyckats överleva i främmande land! Amanda, ber så mycket om ursäkt för att min blogg inte tar emot kommentarer på svenska. Den är dum.
Ni skriver mycket vettigare grejer än vad jag gör! :]

2007-09-22 @ 07:29:11
URL: http://lotrax.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0