God afton!

Hej, Amanda här!
Sitter och väntar på att Tillan ska komma hem ifrån jobbet. Själv gick jag hem ifrån mitt jobb halv tre idag för jag har lyckats bli sjuk. Jag som aldrig är sjuk, jag är ju världens osjukaste människa, nästan. Men nu när helgen närmar sig med allt vi ska göra så ska jag få i mej nån dum bacill. Gr.

Lite nyheter ska ni få i alla fall.
Först måste jag bara berätta om min roliga dag på jobbet igår. Den var visserligen ganska seg, men med tre trevliga avbrott.
1) Veronica skickade iväg mej till Dunne Store för att köpa Smirnoff Vodka. Har man min (o Tillans) humor så är bara det jätte kul. Vär i affären så satt det en liten indier i kassan som gav mej beundrande blickar och frågade hur jag mådde. "Bra tack", sa jag fast på engelska.  Och när han gav mej växeln såg han noga till att nudda vid min hand och därfter önskade han mej en trevlig dag. Haha.
2) Vi sjöng för en av killarna på lagret (det var till honom smirnoffen var).. Han fyllde 24.
3) Vi åt en så oootroooooligt god chokladkaka. Janice och jag var i sjunde himlen!

På vägen hem från jobbet åker Luaståget förbi ett ställe där det står "NO PARKING". Eller det ska stå det. Nån liten finurlig irländare har ändrat det till "NO BARKING". Också väldigt roande, enligt mej och Tillan.

I går kom Tillans familj hit så vi hälsade på dem på kvällen på deras hotell/bed and breakfast. Det var verkligen ett jätte fint ställe! På Harold's Cross Road. Där ska Tillan o jag bo när vi åker tillbaks hit och hälsar på. Det har vi nämligen planerat att vi ska göra, vi trivs så bra här, kommer verkligen sakna staden och människorna!

I helgen har vi lite mer inbokat än vanligt. Jag ska träffa Robbie lite imån kväll medan Tillan äter middag med sin familj. Därfter ska vi gå till en pub som heter Wealans eller nått.
På lördag åker vi (med T's fam.) till Glendalough, det ska tydligen vara ett fint ställe så det ska bli väldigt kul att se! Vet inte om det blir Wicklow med... Får se om vi hinner med vår söndagsrunda på stan också eller om vi är för trötta. Men de ska vi nog klara!

Det är lite mörkt här i rummet för Tillan ocg jag var för lata för att dra ifrån gardinerna i morse. Jag ser inte tagentbordet och ber därför om ursäkt för eventuella stavfel och hoppas att ni förstår vad det står i alla fall.

Sist en bild på solen som gick upp över Dublin innan vi lagt oss i lördags. Strålar fint =)

301978-24

Kommentarer
Postat av: Dad

Hoppas på snart tillfrisknande!

2007-10-18 @ 20:13:26
Postat av: Ewe

Nä stackars lilla gumman :P Men jag trodde du kunde skriva utan att titta på tangentbordet? ;)

2007-10-18 @ 21:09:47
Postat av: Elin

"jag är ju världens osjukaste människa,"
och
"'Bra tack', sa jag fast på engelska"

haha

2007-10-22 @ 22:17:45
Postat av: Elin

Halva kommentaren försvann ju. poop.

jag skrev att du är söt ^^ och att ni ska ha det bra där på andra sidan massa vatten.

2007-10-22 @ 22:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0